Mesoterapian jälkeen

Mesoterapian jälkeen hoidetulla alueella saattaa esiintyä seuraavia ohimeneviä sivuvaikutuksia:

• lievä punoitus
  • mustelma
  • turvotus
  • aristus
  • kutina
  • kihelmöinti

Kaikki nämä ovat tavallisia mesoterapian jälkeisiä reaktioita. Ne ovat väliaikaisia ja häviävät yleensä muutamassa päivässä. Jos oireet jatkuvat tai muita oireita ilmenee, ota yhteyttä hoidon tekijään. Vältä koskettelemasta hoidettua aluetta ensimmäisen kuuden tunnin aikana. Sen jälkeen voit pestä alueen hellävaraisesti vedellä ja puhdistustuotteilla.

Kevyen meikin voi levittää käsittelyalueelle heti toimenpiteen jälkeen. Älä käytä luomukosmetiikkaa ensimmäisinä päivinä. Älä altista käsiteltyä aluetta kuumuudelle (solarium, sauna, suora auringonpaiste) tai liialliselle kylmyydelle ennen kuin turvotus ja punoitus ovat hävinneet.

Jos olet kärsinyt yskänrokosta aiemmin, voi mesoterapiahoito saada sen puhkeamaan uudelleen.

Asetyylisalisyylihappoa sisältävät lääkkeet (esim. aspiriini) ja osa luontaistuotteista voivat lisätä mustelmien tai verenvuodon ilmenemistä. Mustelmien, turvotuksen ja muiden oireiden hoitoon suositellaan Meso-Arnizen-geeliä.

Mesoterapiahoito toimii parhaiten sarjahoitona. Tällöin hoito tehdään kolme kertaa 7–14 päivän välein. Sarjahoidon tuloksia voidaan ylläpitää tekemällä yksi käsittely aina vuodenaikojen vaihtuessa.

TUOTESUOSITUKSET: